Capitis
  • Strona Główna
  • O nas
  • Oferta
    • Obsługa księgowa
      • Pełna księgowość
      • Księga Przychodów i Rozchodów
      • Ryczałt ewidencjonowany
      • Księgowość Organizacji Pozarządowych – NGO
    • Kadry i płace
      • Obsługa kadrowa
      • Obsługa płacowa
      • Obsługa ZUS
    • Rozliczenia roczne dla firm
      • Sprawozdania finansowe os. prawnych
      • Rozliczenia os. fizycznych
    • Doradztwo
      • Doradztwo biznesowe
      • Doradztwo księgowe
      • Doradztwo finansowe
      • RODO
      • BDO i Raport Środowiskowy
      • Pomoc w założeniu DG
      • Założenie spółki
    • Obsługa administracyjna
      • Wirtualna Asystentka
      • Wirtualne Biuro
    • Przygotowanie dokumentacji
      • Regulaminy e-sklepów
      • Regulaminy firmowe
      • RODO
      • Polityka prywatności
      • Polityka rachunkowości
      • Raport środowiskowy
      • BDO i Raport Środowiskowy
    • Rozliczenia roczne PIT
    • Zwrot podatku z innego kraju
    • Promocje
  • Blog
  • Kontakt
    • Polityka prywatności – Capitis
  • Opinie
3 stycznia 2020 przez Krystyna Turkot
Biznes, Podatki, Urząd Skarbowy

Rejestr Danych Kontaktowych – RDK

Rejestr Danych Kontaktowych – RDK
3 stycznia 2020 przez Krystyna Turkot
Biznes, Podatki, Urząd Skarbowy

“Chcesz mieć pewność, że urząd ma Twoje aktualne dane kontaktowe – numer telefon i adres e-mail? Przekaż je do Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). Dzięki temu urzędnik w ważnych dla Ciebie sprawach zamiast wysyłać pismo – będzie mógł po prostu zadzwonić.

RDK wystartował w niedzielę 22 grudnia, w ramach Systemu Rejestrów Państwowych. Nowopowstały rejestr ma na celu usprawnienie komunikacji na linii administracja publiczna – obywatel.

Dobrowolnie i bezpłatnie

– Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Zadaniem Rejestru jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami po to, by usprawnić realizację usług i umożliwić szybką komunikację – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Do tej pory przepisy na to nie pozwalały – urzędnik mógł skorzystać np. z numeru telefonu, ale tylko do realizacji sprawy, do której numer został podany. W każdym innym przypadku do dyspozycji zostawała mu „tradycyjna”, papierowa forma komunikacji.

– RDK to kolejny krok ku usprawnieniu realizacji wszelkich usług – mówi szef MC. – Naszym celem jest ograniczenie do absolutnego minimum konieczności osobistego stawiania się obywateli w urzędach. RDK to również spore oszczędności dla samych urzędów – sms czy email są nieporównywalnie tańsze i szybsze, niż wysyłanie listów poleconych, ponadto znacznie skraca się czas potrzebny na realizację sprawy urzędowej – dodaje minister cyfryzacji.

Czy moje dane będą bezpieczne?

Dodatkowo, dzięki RDK urzędy – z wyprzedzeniem – będą mogły informować np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, o przysługujących nam świadczeniach, czy zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu.

Co istotne, na podany adres email i numer telefonu nie będą przekazywane żadne oficjalne dokumenty. Rejestr służy wyłącznie powiadamianiu. Dane kontaktowe mogą być wykorzystywane jedynie do informowania obywatela o sprawach administracyjnych.

Do RDK mają dostęp wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy (do dnia uruchomienia RDK ponad 2000 pracowników urzędów uzyskało odpowiednie certyfikaty). Nie ma więc ryzyka, że adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce.

WAŻNE! Dane z RDK można w każdej chwili zmienić lub usunąć. W przypadku zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail, trzeba pamiętać o ich aktualizacji.

Jak przekazać dane do RDK?

To proste. I możliwe na dwa sposoby. Jeśli chcesz zrobić to online – wystarczy skorzystać z usługi Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). By to zrobić, będzie potrzebny profil zaufany.

Jeśli chcesz przekazać do RDK swój numer telefonu i adres email – trzeba mieć pod ręką telefon i dostęp do poczty elektronicznej. Teraz wystarczy, że wpiszesz dane w odpowiednie pola, zalogujesz się profilem zaufanym. Potwierdzisz dane kodami, które otrzymasz emailem i sms-em i… gotowe!

Jeśli nie masz przy sobie telefonu i dostępu do poczty – kody, które otrzymasz są ważne przez 24h. Użyj ich, korzystając z usługi Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).

Swoje dane możesz przekazać do RDK także offline, czyli wypełniając formularz dostępny w każdym urzędzie gminy.

Budowa Rejestru Danych Kontaktowych została współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.”

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji oraz https://inforfk.pl

Poprzedni wpisDropshippingNastępny wpis Nowe formularze akcyzowe

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze wpisy

Faktura do paragonu z nip14 stycznia 2020
Nowe formularze akcyzowe3 stycznia 2020
Rejestr Danych Kontaktowych – RDK3 stycznia 2020

Kategorie

  • Akcyza
  • Biznes
  • Blog
  • Definicja
  • Dofinansowanie
  • Dropshipping
  • Działalność nierejestrowana
  • Faktura
  • Koszty
  • News
  • Paragon
  • Podatki
  • Pożyczka na start
  • Przychód należny
  • Rachunek
  • Urząd Skarbowy
  • VAT
  • Wiedza w pigułce
  • Założenie działalności

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Tagi

akcyza biała lista vat biznes Dane kontaktowe definicja dofinansowanienastart dostawa towarów Dropshipping działalność na próbę działalnośćnierejestrowana faktura jak sprawdzić płatnika vat kontakt z urzędem koszty najnowsze zmiany w podatkach nowa działaność paragon podatki pożyczka przychód należny rachunek Urząd Skarbowy VAT VAT w sprzedaży wysyłkowej wiedzawpigułce własny biznes założeniedziałalności znajdź płatnika vat
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności
Zmiana decyzji