BDO to baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami. Wspiera uszczelnienie systemu gospodarowania odpadami i zwiększenie poziomu ich recyklingu.
Baza, po uruchomieniu elektronicznej rejestracji, ewidencji i sprawozdawczości w styczniu 2020 pozwoli na kompleksowe gromadzenie i zarządzanie informacjami dotyczącymi gospodarki odpadami oraz zapewni jej użytkownikom w pełni elektroniczną realizację obowiązków związanych z posiadaniem odpadów.
Ustawa z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji (Dz. U. z 2017 r. poz. 286, z późn. zm. – dalej: ustawą o systemie zarządzania emisjami) w art. 7 ust. 1 nakłada na podmiot korzystający ze środowiska, którego działalność powoduje emisje, obowiązek sporządzania i wprowadzania do Krajowej bazy, w terminie do końca lutego każdego roku, raportu zawierającego informacje, o których mowa w art. 6 ust. 2 pkt 1–10 tej ustawy, dotyczące poprzedniego roku kalendarzowego.
Oznacza to obowiązek złożenia raportu środowiskowego dotyczącego emisji np. spowodowanej przez użytkowany w firmie pojazd, czy piec służący do ogrzewania firmy. W wyniku raportu określamy, czy konieczne jest wniesienie opłaty i wysłanie go do właściwego Urzędu marszałkowskiego.
CAPITIS Krystyna Turkot
ul. Żurawinowa 10/B-4
62-070 Palędzie gm. Dopiewo
NIP: 7822162560
Copyright Capitis Biuro Rachunkowe 2019 | Strona wykonana przez Deleguj Zadania